Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over het onderhoud van uw huurwoning of wilt u weten waar u als huurder een reparatieverzoek kunt indienen? Via onderstaande onderwerpen geven wij antwoord op de meestgestelde vragen rondom uw huurwoning of gehuurde commerciële vastgoed.

Veelgestelde vragen

Algemeen

in de meeste gevallen bent u zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een abonnement voor Tv en internet en het contract met de provider.

In de meeste gevallen bent u zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van gas/water/licht.

Onderhoud & storingen

Als huurder bent u verantwoordelijk voor het dagelijkse onderhoud. Denk hierbij aan het installeren van nieuwe lampen of het netjes houden van de tuin.

Bij spoed kunt u contact opnemen met ons calamiteitennummer. Voor minder dringende zaken zoals een lekkende kraan of groot onderhoud kunt u een melding maken via de portal.

In de regel is de verhuurder verantwoordelijk voor het grote onderhoud in en rondom het verhuurde pand.

Deze kunt u per mail naar ons sturen. Wij zullen ervoor zorgen dat deze bij de verhuurder terecht komt. In veel gevallen zijn wij verantwoordelijk voor het volledige beheer en kunnen wij u van dienst zijn bij uw vraag of verzoek.

Alles wat echt niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag zien wij als een spoedeisende aanvraag of klacht. Denk hierbij aan het ontstaan van ernstige schade of een onaanvaardbare belemmering van het woongenot. Een spoedgeval kunt u telefonisch doorgeven via 023 208 4015.

Dit kan u bij ons melden via de huurdersportaal of telefonisch.

Er zijn verschillende zaken die u kunt doen op het probleem op te lossen. Voor de oplossing dient u echter eerst de oorzaak te ontdekken.

Uw vraag kunt u via het contactformulier of per mail (info@vastengoedbeheer.nl) naar ons sturen. Wij zullen zo snel mogelijk op uw mail reageren.

Huurcontract

Dit staat vermeld in de getekende huurovereenkomst.

Wilt u de huur van uw woning of bedrijfspand opzeggen? Dan is het handig om te weten welke zaken u precies in de huuropzegging moet opnemen.

Na de eindinspectie en het inleveren van de sleutels, krijgt u binnen 30 dagen de waarborgsom terug.

Meestal moet u de huurwoning net zo opleveren als het eruit zag aan het begin van uw huurcontract.

Vasténgoedbeheer

U kunt voor allerlei soorten vastgoedobjecten bij ons terecht; van kantoorpanden tot studio's en van appartementencomplexen tot eengezinswoningen. Wij zijn met name in de Randstad actief, maar onze dienstverlening is ingericht voor heel Nederland.

Ja, Vasténgoedbeheer kan u bijstaan in het volledige verhuurtraject.